AJUTORUL SAU FRICA

 

AJUTORUL

 

Preambul

Astăzi este o zi mare. Am început să scriu această carte. Mai scriu un rând, mai mă gândesc o oră. Dacă o ţin tot aşa n-am s-o termin niciodată. Dar pe zi ce trece raportul dintre scris şi gândit se modifică în favoarea scrisului. Doar am gândit destul în primele zile. Şi orice început frumos nu poate să sune altfel decât aşa:

„A fost odată ca niciodată…”

carte-1

Este un început frumos, dar n-o să încep aşa, ci aşa:

 

Dragă cititorule,

Nu mă certa dacă îţi spun ceva ce deja ştiai. De fapt nici nu ai un motiv întemeiat să mă cerţi pentru că, până la urmă, repetiţia e mama învăţăturii. Dacă vei găsi ceva nou fă-ţi un pic de timp şi analizează spusele mele. S-ar putea să nu am dreptate, sau poate să greşesc. Oricum ştiu că nu vei fi tot timpul de-acord cu mine. Şi asta mă bucură cel mai mult. Pentru că, într-o bună zi, poate am să te întâlnesc şi mă vei ajuta să înţeleg.

 

Capitolul I

De ce în 2010

carte-2

Chiar, de ce în 2010 m-am apucat eu să scriu aceste rânduri? Aş putea răspunde că sunt marcat de criza economică ce ne înconjoară, că vreau să dau soluţii anti-criză, că pot fi unul dintre salvatori, dar aş minţi. M-aş minţi pe mine, dar, în primul rând, te-aş minţi pe tine dragă cititorule. Dacă încă mai citeşti înseamnă că ai înţeles că nu există miracole de peste noapte şi singura soluţie pentru a depăşi momente dificile eşti chiar tu. Da, tu eşti miracolul, tu eşti soluţia problemelor tale şi despre asta vom vorbi în cele ce urmează. Singurul lucru despre care vreau să-ţi atrag atenţia: NU EŞTI SINGUR. Da, tu eşti miracolul, dar asta nu înseamnă că trebuie să iei de unul singur Lumea pe umerii tăi. Nu eşti Atlas şi nici Sisif şi nici nu trebuie să fii. Ai o problemă şi nu o poţi rezolva: strigă după AJUTOR! Suntem încă destui cei care ne dorim sincer să-l oferim. Sunt sigur că şi tu eşti unul dintre noi. Poate nu te-ai străduit până acum să ceri şi să oferi ajutor. Poate nu ai avut timp, poate a fost cineva care te-a împiedicat. Acum e momentul să-ţi regândești „politica” de AJUTOR.

. . .

ULTIMUL Capitol

Tocmai în 2016

carte-3

Am găsit acest ”ciot” într-un dosar (folder) din propriul laptop. Ce să fac cu el? Au trecut șase ani și nu am mai scris nici un rând. Probabil am avut dreptate în preambul. Acum stau și mă gândesc: oare nu am avut inspirație să scriu totul atunci? Sau, poate, nu aveam de gând să AJUT? Sau, poate, nu eram întrutotul pregătit să AJUT? Sau, poate, a fost lene, delăsare? Dar dacă a fost FRICA de a nu părea ridicol că încerc să AJUT? Stau și mă gândesc dacă nu ar trebui să redenumesc această încercare. Din ”AJUTORUL” în ”FRICA”.

carte-4

Mă mai gândesc!

 

Al vostru sprijin de nădejde,

Radu – Dănuț Munteanu

Azi, duminică, 13.11.2016

Lasă un răspuns

